Pomyśl o sobie - mama to też człowiek

 Hej!

Czy u Was jest tak samo pochmurno i brzydko jak u mnie? Niestety pogoda nie rozpieszcza, najchętniej siedziałoby się w domu pod kocykiem z włączonym netflixem. No ale przecież są obowiązki... praca, ogarnięcie domu, zakupy, dziecko. Właśnie jak to jest z tą opieką nad dzieckiem? Słyszałam wiele opinii, że jak urodzi się dziecko to nie będzie się miało czasu dosłownie na nic - na gotowanie obiadu, sprzątanie a co dopiero na ogarnięcie siebie i pomalowanie się. Bałam się tego, że sobie nie poradzę z nadmiarem obowiązków, że właśnie nie będę miała "życia dla siebie", że nie zadbam wystarczająco o relacje z mężem. Jednak tak bardzo się myliłam w tamtym momencie...

Jak się chce to zrobi się wszystko

No właśnie jak się chce to można wszystko. Odkąd urodziłam prawie 2 miesiące wszystko się zmieniło, ale zdecydowanie na lepsze. Mała pozwala mi na wszystko - na posprzątanie mieszkania, na ugotowanie obiadu, na pomalowanie się. Oczywiście są przypadki "trudnych dzieci" ale według mnie jak ma się wsparcie w postaci męża, rodziców i pozostałej rodziny to da się ogarnąć wiele rzeczy. Urodzenie dziecka nie oznacza, że trzeba być "kurą domową", nie pozwalać sobie na wyjścia z przyjaciółkami czy do spa. Każdy ma prawo odpocząć. Tak samo ja, jak i mąż staramy się dzielić wszystkimi obowiązkami, tak aby nie spoczywało to tylko na jednej osobie i aby każdy mógł w wolnej chwili odpocząć. Mała również pokazała mi, że nie warto stać w miejscu. Planuję prowadzić nadal tego bloga i go jeszcze bardziej rozwinąć, planuję wrócić do pracy, porobić kursy dietetyczne aby spełnić swoje marzenie, ale również w tym wszystkim chce być dobrą mamą dla mojego maleństwa i wiem, że tak się da. Dlatego mam apel do wszystkich mam, zróbcie też coś dla siebie, nie musicie na okrągło być przy dziecku, szczególnie gdy macie obok siebie wspaniałych ludzi, którzy Wam pomogą. Po prostu bądźcie szczęśliwe i nie zgubcie w tym wszystkim siebie...



Do następnego 💓

12 komentarzy:

  1. Fajnie, że macierzyństwo tak Ci służy :) Ja w pierwszych miesiącach nie miałam czasu na nic poza dzieckiem i laktatorem, który pochłaniał wiele wolnych godzin w ciągu doby. Nawet nocą ściągałam pokarm żeby syn mógł jeść, bo nie chciał z piersi. Byłam wyczerpana. Także różnie to niestety bywa...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam trójkę dzieci 12 lat 2 latka i 2 miesięce 😊niestety jedynym wyjściem z domu to wycieczka do sklepu a i tak zazwyczaj biorę że sobą dwulatka 😆przy jednym dziecku jest możliwe wygospodarowanie czasu dla siebie ale przy trójce już niestety nie

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie, że masz wsparcie w bliskich :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że odnajdujesz się w roli mamy :) Życzę dużo zdrowia i powodzenia! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że odnajdujesz się jako mama. Ja niestety z powodu zdrowotnych nie mogę mieć dzieci.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, ze odnajdujesz sie w swojej nowej roli. Tak jak mowisz, mama tez czlowiek, a ludzie czesto o tym zapominaja. Troszke Ci zazdroszcze, zostac mlodo mama to mimo wszystko fajna sprawa. Ja jeszcze poczekam kilka lat, a Tobie zycze wszystkiego dobrego ,calej Twojej rodzince ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, że możesz liczyć na bliskich i tak dobrze odnajdujesz się jako mama:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie jest mieć wsparcie kogoś bliskiego ♥
    Gratulacje z okazji narodzin córeczki!
    W wolnej chwili zapraszam do mnie na jesienne kadry :)
    https://iwonaphotography.blogspot.com/2022/10/ostatnia-jesienna-sesja-zdjeciowa.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że masz wsparcie w bliskich :) Fajnie, że dalej zamierzasz prowadzić tego bloga :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Gabi bloguje , Blogger