#80 Drugi rok studiów turystycznych- czy żałuje wyboru?

 Cześć wszystkim :)

Bardzo długo zastanawiałam się nad tematyką dzisiejszego posta i padło na moje studia turystyczne. Troszeczkę już Wam opowiedziałam jak to wszystko u mnie wyglądało w tym wpisie -  https://xgabisxworlds.blogspot.com/2020/04/71-new-chapter.html .
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to serdecznie zapraszam :) 



Drugi rok studiów turystycznych 

Aktualnie jestem na 2 roku II semestru studiów na kierunku Turystyka i Rekreacja ze specjalizacją zarządzanie gastronomią i dietetyką. Na uczelni w przeciągu tych dwóch lat byłam tylko 3 razy ze względu na sytuacje epidemiologiczną, która jest w naszym kraju. Obecnie wykłady jak i ćwiczenia odbywają się w formie zdalnej. Na szczęście w moim przypadku nie mam żadnego przedmiotu, który byłby bardzo skomplikowany i nie do zrozumienia, więc nauka zdalna jest tutaj dla mnie wielkim plusem bo zaoszczędzę dużo czasu, paliwa :). 

Przedmioty, które mam teraz to : 
  • Jakość i organizacja usług gastronomicznych - tutaj mówimy przede wszystkim o jakości potraw, o systemach rekomendacji obiektów gastronomicznych, dostosowanie funkcji lokalu do klienta docelowego, o usługach w żegludze pasażerskiej, portowej itp. Mamy tylko z tego przedmiotu ćwiczenia i zaliczenie polegało na przygotowaniu prezentacji o jednej potrawie, ja akurat zrobiłam prezentacje o ryżu i pierwsza piąteczka wleciała ;)
  • Kuchnie narodowe i regionalne- to również ćwiczenia na których mówimy m.in o wybranych kuchniach świata, o żywieniu w różnych kulturach i religiach, o festiwalach i imprezach kulinarnych na świecie. Tutaj na główne zaliczenie trzeba było przygotować prezentacje wybranej kuchni świata- padło na Meksyk i kolejna 5 jest :)
  • Podstawy technologii i żywności w gastronomii- jest to jedyny przedmiot z którego mam egzamin, ponieważ jest prowadzony w formie wykładów. Mówimy tutaj m.in o bezpieczeństwie żywności, o surowcach pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, o metodach obróbki mechanicznej i cieplnej surowców. Z tego przedmiotu również mam ćwiczenia gdzie poruszamy podobną tematykę, a na zaliczenie mamy do zrobienia projekt w grupach. 
  • Zarządzanie zakładem gastronomicznym- czyli wszystko o zarządzaniu własnym lokalem, tutaj na zaliczenie jest projekt, który polega na stworzeniu swojego własnego biznesplanu na restauracje/kawiarnie
  • Wychowanie fizyczne- na zaliczenie jest 30h obojętnie jakiej aktywności fizycznej, czy to basen, czy zajęcia na uczelni (zumba, pilates, yoga) , siłownia
  • Seminarium dyplomowe- jeszcze niestety nie miałam okazji mieć żadnych zajęć z promotorem, ale jest on już wybrany więc teraz czekam kiedy będą pierwsze zajęcia
Przedmiotów jest jak dla mnie bardzo mało, egzamin jeden, więc nawet nie czuje jakbym była studentką, szczególnie, że zajęcia mam co 2 tygodnie lub nawet co 3 do max godziny 17 :)

Czy żałuje wyboru?

Nigdy w życiu nie powinno się niczego żałować, w końcu nic nie dzieję się bez przyczyny. Na pewno są to studia interesujące, aczkolwiek wiem, że gdybym mogła cofnąć czas wybrałabym takie, które dawałyby mi większe możliwości. Oczywiście, że po takich studiach można założyć swoje własne biuro podróży, można być przewodnikiem, pilotem czy po prostu założyć swoją własną działalność. Jednak czuje, że to kompletnie nie jest dla mnie... że gdzieś tam z tyłu miałam swój plan na swoje życie, którego teraz nie spełniam. Co będzie dalej? Czas pokaże... za rok mam nadzieję, że będę już po obronie, a potem zastanowię się, którą ścieżką pójdę :)



A wy co studiujecie? Żałujecie swojego wyboru czy wręcz przeciwnie? :)
                                                                 Do następnego 💖

46 komentarzy:

  1. Patrząc na twoje przedmioty, których faktycznie masz bardzo malutko, to nie zdecydowałabym się na ten kierunek :) Ja studiuję inżynierię zarządzania i jestem póki co zadowolona :)

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie, że wybrałaś taki kierunek, który Cię interesuje i z którego jesteś zadowolona. Powodzenia :)

      Usuń
  2. Ja już dawno po studiach. Chciałabym za kilka lat, jak odchowam dzieci, pójść jeszcze na dziennikarstwo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem na 3 roku studiów i żałuję. Dla mnie to kupa straconych pieniędzy.
    Mój blog
    Youtube Channel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety moje studia też wiążą się z ogromną ilością pieniędzy :/

      Usuń
  4. Ja jestem dopiero na I semestrze I roku kierunku prawno-biznesowego. Na razie jestem naprawdę mile zaskoczona, zobaczymy jak będzie po 1. w życiu sesji :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę powodzenia w dalszej edukacji oraz szerokich możliwości rozwoju <3

    OdpowiedzUsuń
  6. ja po latach -po 8 dokładnie, zaczęłam drugie studia, tym razem dobrane pod obecną pracę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie ogólnie studia to jakaś abstrakcja, ale fajny post, zawsze warto dowiedzieć się czegoś ciekawego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie mało przedmiotów. Ale racja, w życiu nie powinno się niczego żałować :) Sama skończyłam dietetykę, i teraz w dobie pandemii prowadzę pacjentów tylko online , ale pracuje na etacie od 6 lat jako kadrowo-księgowa, bez studiów w tym kierunku. Nigdy nie wiemy co nam życie przyniesie a jak ma się pomysł na siebie to i bez studiów damy radę :) Sama obecnie zastanawiam się przed przebranżowieniem.. nigdy nie jest za późno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo chciałam iść na dietetykę, ale niestety nie otwarli tego kierunku :c może jeszcze kiedyś się uda :)

      Usuń
  9. Ja jestem po Politologii, specjalizacja dziennikarstwo. Studia kończyłam wieki temu. Nie żałuję decyzji o wyborze właśnie tego kierunku. Powodzenia na studiach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z tym co napisałaś nie powinno się żałować jakiś wyborów bo w końcu z jakiegoś powodu dokonało się wcześniej jakiegoś wyboru . Ciekawe przedmioty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, każdy wybór i każda decyzja daje jakąś lekcję ;)

      Usuń
  11. Ja studiowałam ekonomię i nawet nie żałuję, mimo że nie znalazłam po niej pracy jakiej chciałam ;) Widzę, że na studiach turystycznych są bardzo ciekawe przedmioty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre są naprawdę ciekawe i można się dużo rzeczy dowiedzieć :D

      Usuń
  12. Studia turystyczne to ciekawy kierunek. No i równie ciekawe są przedmioty :) Ja nie wybrałam się na studia. Pracuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praca jest również dobrą opcją, nie każdy musi iść przecież na studia. Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ja skończyłam Technika Technologi Żywienia, ale tyko dlatego, że nie wiedziałam co chce robić po gimnazjum i mama zaproponowała mi taki kierunek szkoły.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo ciekawy kierunek, gdybym mogła wrócić do wyboru technikum/liceum myślę, że pomyślałabym właśnie nad takim kierunkiem :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Całkiem ciekawie brzmi ten kierunek. Nie wiedziałam, że na turystyce jest też taka specjalizacja jak gastronomia i dietetyka. Ja jestem po filologii angielskiej, zawsze lubiłam uczyć się języków obcych i obecnie również pracuję głównie z językiem angielskim :)

    Życzę dużo sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kierunek napewno bardzo ciekawy. Też kiedyś o nim myślałam, jednak wybrałam coś innego. I to prawda - nie żałuję, mimo, że nie pracuję w wyuczonym zawodzie i jeszcze po skończeniu studiów poszłam na coś zupełnie innego. Życie to ciągłe wybory więc idziemy dalej:) i uczymy się czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, każdy wybór nas czegoś uczy i na pewno ja również kiedyś wykorzystam wiedzę, którą uzyskałam na tych studiach ;)

      Usuń
  16. Kiedyś chciałam iść na studia, ale trochę inaczej potoczyło mi się w życiu. Nie żałuję, aczkolwiek myślę nad kontynuowaniem nauki tylko tym razem w Holandii, gdzie obecnie mieszkam. Masz bardzo fajny kierunek i na drugim roku widzę, że masz te same przedmioty, które ja miałam w technikum na profilu technik żywienia i usług gastronomicznych. Gdybym miała jednak iść na studia, prawdopodobnie wybrałabym to samo co ty, choć pierwszej instancji miała być to filologia angielska.

    Bardzo tu fajnie, zostanę z chęcią na dłużej! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy post. Powodzenia w dalszej drodze :)

    https://artidotum.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię czytać o różnych kierunkach studiów ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja akurat baardzo lubię zmiany miejsca i podróże, ale wybrałam zupełnie inne kierunki studiów. Zdecydowanie nie można nic żałować, życie jest zmienne i wiele wiedzy z tych studiów może jeszcze się przydać :)
    Mila blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja nie studiuje, ale bedąc w szkole średniej, kilka razy zmieniałam profil; najpierw technikum fryzjerskie, później zarządzanie informacją.
    Los sprawił że niestety nie mogłam kontynuować edukacji, czego nie żałuję- finalnie jestem kosmetyczką, może w przyszłości jakaś szkoła edukacjna( podobno na naukę nigdy nie jest za późno ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, literówka; nie szkoła edukacyjna, tylko szkoła kosmetyczna, aby zostać kosmetologiem, ewentualnie może jeszcze póżniej coś w kierunku farmacji :)

      Usuń
    2. Kosmetolog/kosmetyczka to bardzo dobry zawód i potrzebny w dzisiejszych czasach i zgadzam się, że na naukę i wykształcenie nigdy nie jest za późno :)

      Usuń
  21. Ja już jestem po studiach, skończyłam architekturę, a zajmuję się projektowaniem graficznym, więc nie do końca to co skończyłam, ale jednak zbliżony kierunek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne jest by robić to co się kocha :)
      Powodzenia, pozdrawiam :*

      Usuń
  22. A ja studiuje Elektronikę i telekomunikację na Politechnice Poznańskiej.
    Pozderki młoda ��

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy kierunek, ja aktualnie nic nie studiuję i nie studiowałam, życie zweryfikowało plany, ale za pare lat marzy mi się pójśc na studia.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Gabi bloguje , Blogger