#17 Być zorganizowanym - jest to możliwe?
Dobry wieczór wszystkim. Kończy nam się powoli kolejny tydzień lutego. Na dworze mamy coraz bardziej ciepło , wiosna idzie dużymi krokami , a niestety nauki coraz więcej. Więc jak być zorganizowanym i dać sobie radę ze wszystkim? Jest to możliwe?
1. Zakup kalendarza
Kalendarz to jeden z podstawowych rzeczy osoby zorganizowanej. Możemy praktycznie wszystko w nim zapisywać , ważniejsze daty sprawdzianów , kartkówek , wizyt u lekarza czy innych imprez okolicznościowych. Kalendarz pomaga nam również przypomnieć o świętach czy imieninach. Według mnie przyda się i osobie starszej jak i również młodzieży czy nawet dzieciom. Warto zabierać swój kalendarz do szkoły/pracy , wtedy możemy zapisywać sobie nowe cele/spotkania , jeżeli w takowym dniu one wypadną.
2. Dobry plan to podstawa
Warto sobie planować każdy dzień. Oczywiście nie co do sekundy czy minuty. Jednakże dobrze wiedzieć co w danym dniu trzeba zrobić. Usiądź sobie spokojnie wieczorem przy filiżance kawy czy herbaty i pomyśl co musisz zrobić następnego dnia aby Twój dzień był udany i wszystko co sobie zaplanowałeś/aś zostało wykonane.
3. Nie odkładaj niczego ,,na później''
To najgorsze co może być. Zrób to tu i teraz. Nawet czasem zaryzykuj , w końcu kto nie ryzykuje ten nic nie zyska. Jeżeli co chwilę coś się będzie przekładać to nigdy się tego nie zrobi. Z własnego doświadczenia wiem , że też mówiłam za dużo razy ,,na później '' a w rezultacie potem o tym zapominałam lub się z tego wymigiwałam , więc lepiej zrobić to natychmiast.
4. Utrzymaj porządek wokół siebie
Stanowisko pracy jest bardzo ważne. Jeżeli masz za dużo rzeczy na biurku , które Cię dekoncentrują czy przeszkadzają po prostu je sprzątnij , zostaw tylko te najpotrzebniejsze. Jeżeli masz poprzylepiane dużo karteczek na lodówce i zaczynają Ci one przeszkadzać , ściągnij je , zrobi się o wiele bardziej komfortowo i czysto.
5. Skup się na jednej rzeczy
Gdy robisz pięć rzeczy na raz nic dobrego z tego nie wyniknie. Każdą rozpoczętą rzecz najprawdopodobniej zrobisz inaczej niż tego byś chciał/a . Skup się na jednej , konkretnej rzeczy , gdy ją skończysz zacznij drugą.
Jeżeli na prawdę będziesz trzymał się tych zasad to uda Ci się być bardziej zorganizowanym. Wszystko jest do pogodzenia. A tutaj macie taki mój niezbędnik , który zawsze towarzyszy mi w torebce. Miłego wieczoru :)
Organizacja ważna rzecz. Ja teraz nie wyobrażam sobie życia bez kalendarza, czy przyczepiania sobie karteczek z ważnymi rzeczami do zrobienia :D
OdpowiedzUsuńhttp://lapaczchwilfoto.blogspot.com/
Ja też , po prostu dla mnie to już taka standardowa rzecz :)
UsuńŚwietny masz ten kalendarz :)
OdpowiedzUsuńJa ie mam bo i tak nigdy nie zapisuje wszystkich kartek a szkoda mi drzewek :(
kmmbffl.blogspot.com
Bardzo dziękuję :)
UsuńMyślę, że jestem zorganizowaną osobą. Lubię mieć wszystko zaplanowane i pod kontrolą. Przydatne porady :)
OdpowiedzUsuńhttp://istotaludzkaa.blogspot.com/
Dziękuję :)
Usuńmi niestety na wszystko brakuje w kółko czasu :D
OdpowiedzUsuńgrlfashion.blogspot.com
No to musisz nauczyć się tej organizacji , pamiętaj tylko jeżeli będziesz chciała tego to Ci się uda :) powodzenia.
Usuństaram się być zorganizowana chociaż ostatnio naprawdę mi to nie wychodzi :)
OdpowiedzUsuńNa to trzeba dużo czasu oraz cierpliwości :) Powodzenia :*
UsuńDobra organizacja i motywacja to podstawa :)
OdpowiedzUsuńhttp://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/
Zgadzam się z Tobą :)
UsuńPozdrawiam :*
Fajnie porady :) śliczny wygląd bloga <3
OdpowiedzUsuńwww.swiatwedlugidoli.blogspot.com
Bardzo dziękuję :)!
Usuńśliczny kalendarz ! <3 Organizacja dużo ułatwia - dobre rady. Świetny post, pozdrawiam x
OdpowiedzUsuńhttp://alittlebitforbeauty.blogspot.com/
Dziękuję :*
UsuńPozdrawiam :)
Warto organizować czas, bo on ucieka jak diabli :)
OdpowiedzUsuńŚwietne rady ^^
olusiek-blog.blogspot.com- klik!
Dziękuję :)!
UsuńCiągle planuje bardziej się zorganizować ale jestem zbyt roztrzepana :D
OdpowiedzUsuńZapraszam do mnie
http://zycie-z-kanapowcem.blogspot.com/
Zawsze można to zmienić :D!
UsuńUwielbiam organizacje, ja robię sobie miesięczne i tygodniowe plennery :)
OdpowiedzUsuńŚwietnie! Oby tak dalej :)
UsuńStaram się być zorganizowana :) Twoje propozycje na pewno pomogą ♥
OdpowiedzUsuńDziękuję ♥
UsuńOrganizacja jest bardzo ważna. Ja nie prowadzę kalendarza bo już mnóstwo razy zapominałam o nim ale staram sobie planować każdy dzień. I najważniejsze to żeby niczego nie odkładać na później bo to nie ma sensu. Bardzo fajny post :)
OdpowiedzUsuńMój blog - Klik
Bardzo dziękuję :)
UsuńOrganizacja to nie taka prosta sprawa... Najważniejsze to znaleźć na nią swój sposób!
OdpowiedzUsuń>>alicce-alice.blogspot.com<<
Nie łatwa , ale wykonalna. Owszem to klucz do sukcesu :)
UsuńJa zawsze miałam problem z organizacją, niestety zawsze wszystko zostawiałam "na ostatnią chwilę". Świetne porady:)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
http://caro-say-hello.blogspot.com
Bardzo dziękuję :*
UsuńOrganizacja to podstawa. Kalendarz zawsze u mnie leży na biurku.
OdpowiedzUsuń