#17 Być zorganizowanym - jest to możliwe?

Dobry wieczór wszystkim. Kończy nam się powoli kolejny tydzień lutego. Na dworze mamy coraz bardziej ciepło , wiosna idzie dużymi krokami , a niestety nauki coraz więcej. Więc jak być zorganizowanym i dać sobie radę ze wszystkim? Jest to możliwe? 

1. Zakup kalendarza

Kalendarz to jeden z podstawowych rzeczy osoby zorganizowanej. Możemy praktycznie wszystko w nim zapisywać , ważniejsze daty sprawdzianów , kartkówek , wizyt u lekarza czy innych imprez okolicznościowych. Kalendarz pomaga nam również przypomnieć o świętach czy imieninach. Według mnie przyda się i osobie starszej jak i również młodzieży czy nawet dzieciom. Warto zabierać swój kalendarz do szkoły/pracy , wtedy możemy zapisywać sobie nowe cele/spotkania , jeżeli w takowym dniu one wypadną. 

2. Dobry plan to podstawa

Warto sobie planować każdy dzień. Oczywiście nie co do sekundy czy minuty. Jednakże dobrze wiedzieć co w danym dniu trzeba zrobić. Usiądź sobie spokojnie wieczorem przy filiżance kawy czy herbaty i pomyśl co musisz zrobić następnego dnia aby Twój dzień był udany i wszystko co sobie zaplanowałeś/aś zostało wykonane. 

3. Nie odkładaj niczego ,,na później''

To najgorsze co może być. Zrób to tu i teraz. Nawet czasem zaryzykuj , w końcu kto nie ryzykuje ten nic nie zyska. Jeżeli co chwilę coś się będzie przekładać to nigdy się tego nie zrobi. Z własnego doświadczenia wiem , że też mówiłam za dużo razy ,,na później '' a w rezultacie potem o tym zapominałam lub się z tego wymigiwałam , więc lepiej zrobić to natychmiast.

4. Utrzymaj porządek wokół siebie

Stanowisko pracy jest bardzo ważne. Jeżeli masz za dużo rzeczy na biurku , które Cię dekoncentrują czy przeszkadzają po prostu je sprzątnij , zostaw tylko te najpotrzebniejsze. Jeżeli masz poprzylepiane dużo karteczek na lodówce i zaczynają Ci one przeszkadzać , ściągnij je , zrobi się o wiele bardziej komfortowo i czysto. 

5. Skup się na jednej rzeczy

Gdy robisz pięć rzeczy na raz nic dobrego z tego nie wyniknie. Każdą rozpoczętą rzecz najprawdopodobniej zrobisz inaczej niż tego byś chciał/a . Skup się na jednej , konkretnej rzeczy , gdy ją skończysz zacznij drugą. 

Jeżeli na prawdę będziesz trzymał się tych zasad to uda Ci się być bardziej zorganizowanym. Wszystko jest do pogodzenia. A tutaj macie taki mój niezbędnik , który zawsze towarzyszy mi w torebce. Miłego wieczoru :)

31 komentarzy:

  1. Organizacja ważna rzecz. Ja teraz nie wyobrażam sobie życia bez kalendarza, czy przyczepiania sobie karteczek z ważnymi rzeczami do zrobienia :D

    http://lapaczchwilfoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też , po prostu dla mnie to już taka standardowa rzecz :)

      Usuń
  2. Świetny masz ten kalendarz :)
    Ja ie mam bo i tak nigdy nie zapisuje wszystkich kartek a szkoda mi drzewek :(
    kmmbffl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że jestem zorganizowaną osobą. Lubię mieć wszystko zaplanowane i pod kontrolą. Przydatne porady :)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. mi niestety na wszystko brakuje w kółko czasu :D


    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to musisz nauczyć się tej organizacji , pamiętaj tylko jeżeli będziesz chciała tego to Ci się uda :) powodzenia.

      Usuń
  5. staram się być zorganizowana chociaż ostatnio naprawdę mi to nie wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to trzeba dużo czasu oraz cierpliwości :) Powodzenia :*

      Usuń
  6. Dobra organizacja i motywacja to podstawa :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie porady :) śliczny wygląd bloga <3
    www.swiatwedlugidoli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczny kalendarz ! <3 Organizacja dużo ułatwia - dobre rady. Świetny post, pozdrawiam x
    http://alittlebitforbeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Warto organizować czas, bo on ucieka jak diabli :)
    Świetne rady ^^
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciągle planuje bardziej się zorganizować ale jestem zbyt roztrzepana :D
    Zapraszam do mnie
    http://zycie-z-kanapowcem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam organizacje, ja robię sobie miesięczne i tygodniowe plennery :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Staram się być zorganizowana :) Twoje propozycje na pewno pomogą ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Organizacja jest bardzo ważna. Ja nie prowadzę kalendarza bo już mnóstwo razy zapominałam o nim ale staram sobie planować każdy dzień. I najważniejsze to żeby niczego nie odkładać na później bo to nie ma sensu. Bardzo fajny post :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  14. Organizacja to nie taka prosta sprawa... Najważniejsze to znaleźć na nią swój sposób!
    >>alicce-alice.blogspot.com<<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie łatwa , ale wykonalna. Owszem to klucz do sukcesu :)

      Usuń
  15. Ja zawsze miałam problem z organizacją, niestety zawsze wszystko zostawiałam "na ostatnią chwilę". Świetne porady:)
    Pozdrawiam
    http://caro-say-hello.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Organizacja to podstawa. Kalendarz zawsze u mnie leży na biurku.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Gabi bloguje , Blogger