#19 Trzy pomysły na zdrowe i pożywne śniadanko

Dobry wieczór :) Mamy piątek , czyli początek weekendu. Na pewno każdemu należy się odpoczynek po ciężkim tygodniu pracy/szkoły. A inni , którzy odpoczywali przez całe dwa tygodnie ferii mają jeszcze dodatkowe dwa dni na regenerację i powrót do codzienności. 
Dzisiaj przychodzę do Was z pomysłem na trzy pożywne i zdrowe śniadanka , które zazwyczaj królują u mnie rano. Pamiętajcie śniadanie to najważniejszy posiłek dnia dlatego warto go jeść i warto również spojrzeć na to co się danego dnia serwuje. Zapraszam :)

1. Owsianka/Jaglanka

Uwielbiam wszystkie rodzaje płatków : owsiane , jaglane , ryżowe. Nie dość , że są pyszne to jeszcze idealnie komponują się z różnymi dodatkami. Ja zazwyczaj jem owsiankę lub jaglankę z owocami , teraz w okresie zimowym jest to banan , jabłko , pomarańcz lub mandarynka. Do tego zawsze dodaje masło orzechowe , które uwielbiam! Nie raz również pojawiał się do tego jogurt naturalny bądź twaróg półtłusty. 

Właściwości płatków owsianych :
-bogactwo witamin i minerałów
- dobre i cenne kwasy tłuszczowe
- zapobiegają powstawaniu zakrzepów
- dobre dla osób na diecie
- odgrywają dużą rolę w profilaktyce i leczeniu miażdżycy



  • Na dole płatki owsiane , zalane dzień wcześniej wodą :)
  • Jogurt naturalny 
  • Mandarynka
  • Masło orzechowe z kawałkami orzechów.

2. Omlet

To drugi pomysł na pyszne i zdrowe śniadanko. Omlet możemy robić na wiele sposobów. Na słodko bądź na słono. Ja jestem jednak osobą , która woli śniadanka na słodko. Jednak wiadomo takie pyszne rarytasy możemy również serwować sobie wieczorem , wtedy wolę opcję na słono.


  • 3 jajka
  • łyżka mąki gryczanej (można zastąpić inną)
  • dżem brzoskwiniowy 100%
  • słonecznik
  • migdały

3.  Placuszki marchewkowe

Ostatnio pierwszy raz robiłam takie oto placuszki. Wyszły nieziemsko a smakowały jeszcze lepiej. Oczywiście znów w wersji zdrowej i na słodko :)


  • jajko
  • 3 małe marchewki
  • olej ryżowy
  • mąkę pełnoziarnistą , (oczywiście można zastąpić inną zdrową)
  • polane miodem , kokosem i żurawiną.

Proste przepisy , ale bardzo smaczne , pełnowartościowe i POŻYWNE :) Na pewno jak ktoś zje takie śniadanko to będzie uśmiechnięty przez cały dzień , jak ja! Do zobaczenia :) :*

47 komentarzy:

  1. za omletem nie przepadam, ale może się przekonam i poszukam jakiś fajnych przepisów.
    a owsianka z owocami obowiązkowo :)

    zapraszam do siebie: http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Omlet jest przepyszny koniecznie spróbuj i zrób! Wystarczą najprostsze składniki : jajko i mąka , a z dodatkami pokombinuj.

      Usuń
  2. Zrobiłaś mi bardzo smaka na placuszki marchewkowe i wyglądają bardzo apetycznie,a owsiankę uwielbiam więc z chęcią zrobię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie , zaczniesz nowy dzień bardzo przyjemnie i radośnie :)

      Usuń
  3. Zawsze jak wchodzę na Twojego bloga, albo widzę Cię na fb, to sobie śpiewam : Helołłł Gabiii :D haha chyba muszę się leczyć :)
    Podoba mi się ta Twoja nazwa :)
    Co do posta to omlet jest dla mnie idealny :) Placuszki marchewkowe natomiast nie przejdą, w żadnym wypadku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dziękuję kochana , miło mi bardzo :)!
      Gdybyś spróbowała tych placuszków to zmieniłabyś zdanie na pewno , pozdrawiam :*

      Usuń
  4. Owsiankę to ja jem codziennie, tylko w sobotę robię sobie wyjątek w formie np. omleta. Muszę spróbować tych placuszków marchewkowych. Pozdrawiam

    itneverendsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam omlet!
    A twoje przyrządzenie tego dania bardzo przypadło mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Placuszki marchewkowe wyglądają super chyba się skuszę i zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie robiłam placuszków marchewkowych, jestem ich ciekawa. Pierwsza i druga propozycje w pełni popełniam, pychotaa.

    Pozdrawiam,
    http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Próbowałam zrobić owsiankę i omleta ale nic mi nie wyszło :(

    Kiudlis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo proste przepisy.
      Wystarczy , że zalejesz wodą płatki owsiane wieczorkiem , nakryjesz talerzykiem i rano będą już idealne , wystarczy , że je ładnie udekorujesz jakimiś owockami czy orzeszkami :)!

      Usuń
  9. Dość ze zdrowe to jeszcze pięknie wyglądające i pyszne :) placuszki marchewkowe uwielbiam <3 Omlet robię również bardzo często :) i owsianki takiej koniecznie musze spróbowac :)

    Pozdrawiam@

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam, muszę wypróbować ten przepis :)
    Zapraszam do mnie http://13hacks.blogspot.com/2017/02/8-zimowy-niezbednik-czyli-jak-przetrwac.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno wypróbuję przepisy, ponieważ od poniedziałku dobieram posiłki bardzo starannie i jak na razie mi to wychodzi !
    Bardzo ładny blog! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Placuszki najbardziej mi się podobają, ale rano jest mało czasu żeby je przyrządzić. Chyba zacznę robić owsiankę z owocami i jakimś wegańskim mlekiem ;>

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkie opcje wyglądają przepysznie i zdecydowanie muszę je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Owsianka oraz omlety są najlepsze ! :)


    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam omlety, ale owsianka tez pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba skuszę się na te placuszki :) Do owsianki próbuję się przełamać, ale mi nie wychodzi, za to uwielbiam płatki owsiane na sucho hahaah :D
    ZAPRASZAM DO MNIE, KLIK

    OdpowiedzUsuń
  17. Placuszki marchewkowe na pewno wypróbuję, wyglądają pysznie!! :)

    In love witch dreams --> MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  18. Najbardziej zaciekawiły mnie placuszki :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkie przepisy są ekstra, jednak najbardziej przypadła mi do gustu jaglanka :). Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  20. przepisy extra. nawet nie wpadlam na pomysl aby do omleta dodać jakieś ziarna. fajny pomysł, zdrowo :)
    pozdrawiam
    http://sportowyblogewy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam owsiankę! Najlepsza z jagódkami albo kokosem <3
    kmmbffl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Temat akurat dla mnie bo od wtorku jestem na diecie. Przyznam, że narobiłaś mi smaka!

    galantyka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne przepisy, jestem na diecie kilka razy w tygodniu więc przyda się!
    shizuko-ai.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. ostatnio od paru dni ciągle jem omlety na śniadania, już powoli mam dosyć haha, ale muszę przetestować Twoją owsiankę:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Super pomysły!
    Muszę spróbować marchewkowe placuszki!

    Zapraszam do mnie ;)
    http://livetourevel.blogspot.com/2017/02/test-sztucznych-rzes.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam omlety i owsiankę! Najlepsze propozycje na śniadanie :)
    >>Mój blog<<

    OdpowiedzUsuń
  27. Z tych propozycji to najbardziej pasuje mi omlet, tylko może bez dżemu, ale z masłem orzechowym :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    werrkaa98.blogsppt.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Omlet bardzo lubię ale rzadko jem ^^ Te placuszki marchewkowe wyglądają pysznie <3
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  29. Owsianka wygląda niesamowicie ♥

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne pomysły 😍
    Zapraszam do mnie: kochamjesc98.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  31. Jaglanka na śniadanie,mniam :) fajny pomysł na placuszki, Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja jakoś rano nie mogę się zebrać więc jem kanapki. Omlet w wersji na słono zdarza mi się jeść na kolację lub jako dodatek do obiadu.

    OdpowiedzUsuń
  33. od kilku dni jestem na diecie i takie zdrowe śniadanka idealnie mi się w to wpasują :)
    Dzięki :)

    Pozdrawiam
    http://mkapsiakphotography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. ja też preferuję śniadania na słodko :D śniadania ze zdjęć prezentują się pysznie, sama robię podobne. polecam też placuszki marchewkowe z płatków owsianych! ^^

    http://kuchniaellie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Mmmniam, na pewno skorzystam z któregoś przepisu

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Gabi bloguje , Blogger